Voordelen van fulfilment als USP’s gebruiken

Technologische ontwikkelingen hebben een positieve invloed op het koopgedrag van de consument. Steeds meer consumenten doen hun aankopen online, wat voor een explosieve groei aan webwinkels zorgt. Groeiende webwinkels krijgen dan ook steeds vaker te maken met tijdsbeheersing en distributieproblemen. Orderpicken, verpakken, montage en verzenden brengen de grootste kosten met zich mee.

Hoewel dit voor de startende webwinkelier onbelangrijk lijkt, kunnen Unique Selling Points de verkoop omhoog jagen. Met productkennis wordt de klant overtuigd om over te stappen van merk. Hoe kunnen USP’s geïntegreerd worden binnen fulfilment?

USP’s als belangrijk onderdeel van fulfilment

USP fulfilment bestaat uit productie, verzend- en managementdiensten die volledig zijn afgestemd op de producten. Hierbij draait het om prijsconcurrentie en een snelle levering, maar ook om het opbouwen van een goede klantrelatie.

Fulfilmentsoftware met een korte verwerkingsduur en een hoge gebruiksvriendelijkheid draagt hier positief aan bij. Het gaat hier niet alleen om orderpicking, verpakken en transport, maar ook de betaling en verwerking van retouren.

Betrouwbaarheid is essentieel voor iedere webwinkel. Het draait allemaal om een heldere communicatie, kennis van producten en scherpe levertijden. Nog belangrijker dan een snelle levertijd is het afbakenen van de tijd. De consument wil precies weten wanneer hij zijn bestelling kan verwachten. Wie hieraan kan voldoen, heeft een streepje voor op de concurrent.

Inzetten van USP’s

Weten wat de klant wil en zoeken naar onderscheidende aspecten. Met de juiste marketingstrategieën weet de webshop steeds meer tevreden klanten naar zich toe te trekken. Unique Selling Points gaan niet alleen over productkennis maar over de hele dienst die de webwinkel biedt. Dit begint bij het klikken op de bestelknop en eindigt bij nazorg. Door dit mee te nemen binnen het fulfilment, krijgt de klant een positieve ervaring. De kans is groot dat deze terugkeert voor een volgende bestelling. Positieve reviews of mond-tot-mondreclame bereiken weer nieuwe klanten.

USP’s die vaak vergeten worden zijn de klant vragen naar zijn ervaringen en informeren over het onderhoud van het bestelde product. Een klantenservice die altijd bereikbaar is verdient de voorkeur. Dit zijn allemaal zaken die normaal onderdeel van fulfilment behoren te zijn. Ontbreekt het hieraan, dan is er geen sprake van een goed fulfilmentbeleid. Bovendien laat de internetondernemer een hoop kansen liggen.

Overleggen met het fulfilment bedrijf

Fulfilment uitbesteden? Dit is vooral interessant voor webwinkels die door willen groeien. Het fulfilmentbedrijf verzorgt het gehele bestelproces tot aan het oplossen van problemen. Dit betekent een besparing van de kosten per order, doorgroeimogelijkheden en snelle levering. Voordeel van het fulfilmentbedrijf zijn de transparante kosten met betrekking tot maandkosten en kosten per order. Hierdoor vertrouwt ook de kleinere of beginnende webshop op het fulfilmentbedrijf en kan dit met een gerust hart uitbesteden.

Wie zaken doet met het fulfilmentbedrijf doet er goed aan om eerst alle belangrijke USP’s op een rij te zetten. Door de USP’s af te stemmen op fulfilment ontstaat er een nog betere klantervaring. Het fulfilmentbedrijf heeft verschillende mogelijkheden en stelt zich flexibel op.

Commentaren voor deze post zijn gesloten.